تکنولوژی

اولین مقایسه Forspoken PS5 در مقابل PC RTX 4080 زمان بارگذاری، وفاداری بصری و عملکرد

ps5-vs-pc

اولین ویدیوی مقایسه ای Forspoken PS5 و PC منتشر شده است که بازی در حال اجرا روی پلی استیشن 5 را با رایانه شخصی با NVIDIA RTX 4080 مقایسه می کند.

تست بنچمارک رایانه شخصی خود از Forspoken نشان می داد بازی به اندازه کافی خوب اجرا می شود. علاوه بر این، این آزمایش نشان داد که جدیدترین عنوان Square Enix در رایانه شخصی بهترین ظاهر را دارد. آلسیو پالمبو در مقاله خود نوشت: «با این حال، زمان بارگذاری در نهایت بسیار کمتر از بهینه‌سازی اهمیت دارد». “تست بنچمارک نشان می دهد که Forspoken PC تقریباً آنطور که قبلاً تصور می شد مشکل ساز نخواهد بود. پس از بازی بر روی PS5، می توان گفت که از هر نظر در رایانه شخصی بسیار بهتر به نظر می رسد.”

ما اکنون یک ویدیوی مستقیم مقایسه پلی استیشن 5 و رایانه شخصی، توسط ‘ElAnalistaDeBits’ داریم. مسلماً، این مقایسه جدید کاملاً با معیارهای خود ما مطابقت ندارد، به خصوص در مورد زمان بارگذاری، اما این می تواند به دلیل تفاوت در NVMe SSD یا سایر تفاوت های سخت افزاری باشد، زیرا هر پیکربندی رایانه شخصی خاص است. (برای مشاهده ویدئو کلیک کنند)

  • Forspoken دارای 3 حالت گرافیکی در PS5 است: کیفیت، Ray-Tracing و Performance.
  • حالت کیفیت دارای بافت های بهتر، فاصله ترسیم و وضوح بالاتر (به طور متوسط 1728p).
  • حالت Ray-Tracing وضوح (به طور متوسط 1512p)، کیفیت بافت و ترسیم فاصله را کاهش می دهد تا سایه های بهتری را روی برخی عناصر ارائه دهد، اما نه بر روی بازتاب‌ها یا نور کلی.
  • حالت پرفورمنس همان برش‌ها در بافت‌ها و فاصله ترسیم حالت Ray-Tracing را دارد و همچنین وضوح آن را به پویایی 1440p با بازسازی زمانی محدود می کند. علیرغم فداکاری‌های بصری، 60 فریم بر ثانیه ثابت را حفظ نمی‌کند.
  • Forspoken از 120 هرتز پشتیبانی می کند، با این حال، این حالت حداکثر وضوح را به 1440p در تمام حالت های نمایش محدود می کند. حالت‌های Ray-Tracing و Quality به 40 فریم در ثانیه در 120 هرتز می‌رسند، در حالی که حالت عملکرد در 60 فریم در ثانیه باقی می‌ماند.
  • در مورد نسخه PC، تنظیمات گرافیکی بسیار شبیه به حالت PS5 Quality است که فاصله ترسیم و سایه ها را توسط RT بهبود می بخشد.
  • علیرغم عدم شناسایی اشکالات یا تجربه خرابی در رایانه، نسخه بهینه سازی ضعیفی است. ما به سختی با استفاده از تجهیزات ذکر شده در بالا به میانگین 40 فریم در ثانیه دست پیدا کردیم و مجبور شدیم از DLSS یا FSR برای بدست آوردن نرخ فریم قابل قبولی استفاده کنیم.
  • زمان بارگذاری در هر دو سیستم عامل بسیار سریع است، در رایانه شخصی کمی سریعتر است.

Forspoken در حال حاضر به صورت جهانی برای رایانه های شخصی و پلی استیشن 5 در دسترس است و یک نسخه نمایشی رایگان برای هر دو پلتفرم نیز در دسترس است.

منبع

wccftech.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.